تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری این انجمن گفت: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند...

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.» این گفته‌ها بخشی از سخنان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی است که در نشست خبری روز گذشته این انجمن به آن اشاره کرد.

به گفته محمود امتی ۲۲۰ شرکت حمل ونقل ترانزیتی در خراسان رضوی با محوریت مشهد فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده اند، اما نبود زیرساخت مناسب و مشکلات کلان در حوزه حمل ونقل نمی‌گذارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. امتی افزود: حدود ۵۰ درصد از ترانزیت کشور را به کشور‌های خارجی واگذار کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کامیون تحت پوشش اعضای این انجمن در استان فعالیت دارند، افزود: یکی از معضلات ما در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل ونقل در کشور و استان است.

از طرفی، روند ورود کامیون به کشور با مشکلات متعددی رو به روست، تا جایی که طبق شــــنیده هــــای مــــا حــــدود ۲ تا ۳ هـــزار ناوگان خریداری شده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می‌خورند. به گفته امتی، حدود ۷۰ درصد مجموعه ناوگان باری استان ضعیف و فرسوده است، اما در مجموع ناوگان ترانزیتی با توجه به رفت وآمد به کشور‌های دیگر، از کیفیت بهتری برخوردار است. ابراهیم عطائی، عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت ترانزیت در کشور به دلیل کاستی‌ها نتوانسته ایم تعامل خوبی با دنیا برقرار کنیم، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت واحد در مرزهاست؛ ترانزیت با ۲۵ سازمان دولتی در ارتباط است و هر سازمان در این حوزه جزیره‌ای عمل می‌کند. همچنین مرز‌ها محل گذر هستند، اما یکی از چالش‌های ما توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزهاست.

حمیدرضا دشتی، دیگر عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: در ترانزیت فقط دو موضوع هزینه و زمان مطرح است که ما در هر دو آن قدر بد عمل می‌کنیم که منجر به تغییر مسیر‌های ترانزیتی ازسوی صاحبان کالا شده است که به سیاست‌های کلان کشور در این حوزه باز‌ می‌گردد. قاسم حسینی، عضو دیگر هیئت مدیره این انجمن، هم درباره معضلات این حوزه بیان کرد: وقتی قیمت یک کامیون در کشور‌های همسایه، یک سوم قیمت ایران است، راننده ایرانی کامیون خارجی می‌خرد. آن وقت به جای اینکه یک سرمایه به چرخه کار کشور اضافه شود، خارج می‌شود. کمبود ناوگان و وضعیت جاده‌های ترانزیتی و حمایت نکردن از این حوزه و ... گوشــــه‌ای از مشـــکلات حوزه ترانزیتـــــی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->